شایعترین علت درد مزمن در دنیا سردرد است

شایعترین علت درد مزمن در دنیا سردرد است. یکی از پیشرفتهای بسیار شدید در درمان سردرد، بلوک اعصاب اکسی پیتال است و بسیاری از بیماران که با این روش درمان شده اند بسیار راضی بوده اند .
از دلایل انواع مختلف سردرد مانند سردرد خوشه ای یا کلاستر، میگرن، سردرد عصبی یا تنش و سردرهای با منشاء گردن، التهاب اعصاب پس سر یا اکسی پیتال و بافتهای اطراف آن است.
در روش درمانی که برای درمان سردرد در کلینیکهای سرپایی و مطب به راحتی انجام می شود پس از استریل کردن پوست ناحیه پشت سر و علامت گذاری محل دقیق اعصاب اکسی پیتال در هر طرف سر دو نقطه علامت گذاری می شود و در مجموع چهار تزریق کوچک در پس سر انجام می شود که با این تزریقات ، بیمار احساس می کند سردرد به کلی برطرف شده یا اینکه بسیار کم شده است.

داروی تزریق شده دارای اثر بسیار سریع است که همانطور که اشاره شد پس از تزریق به سرعت عمل می کند
لازم به یادآوری است بعد از تزریق ، فرد قادر خواهد بود به کارهای روزمره خود برسد و سرکار برود و فعالیتهای عادی خود را داشته باشد.
داروهایی که برای درمان یا پیشگیری از میگرن بکار می روند بالطبع دارای عوارض هستند و بدن نسبت به بسیار از داروها از جمله مسکن ها مقاومت پیدا می کند و مجبور به افزایش دوز و مقدار دارو هستیم که با این کار عوارض کلیوی ، کبدی و… به وجود می آید.
لذا منطقی است که بلوک اعصاب اکسی پیتال نیز در مراحل درمانی به عنوان یک انتخاب در نظر گرفته شود.
اکنون با توجه به پیشرفت های علمی و پزشکی در کشور می توان میگرن را به راحتی تشخیص داد و روش های درمانی برای مبتلایان به آن تجویز کرد.
روش استفاده از بلوک های عصبی برای کنترل میگرن در کشور ما موضوع ناشناخته و یا کمتر شناخته شده ای است که لازم است در این زمینه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.
تزریق بلوک های عصبی در مسیر عصب هایی که به وجود آورنده سردردهای میگرنی هستند، سبب می شود بیمار از مصرف مداوم داروها رهایی یابد.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.