شایعترین علت درد مزمن در دنیا سردرد است

شایعترین علت درد مزمن در دنیا سردرد است. یکی از پیشرفتهای بسیار شدید در درمان سردرد، بلوک اعصاب اکسی پیتال است و بسیاری از بیماران که با این روش درمان شده اند بسیار راضی بوده اند .
از دلایل انواع مختلف سردرد مانند سردرد خوشه ای یا کلاستر، میگرن، سردرد عصبی یا تنش و سردرهای با منشاء گردن، التهاب اعصاب پس سر یا اکسی پیتال و بافتهای اطراف آن است.
در روش درمانی که برای درمان سردرد در کلینیکهای سرپایی و مطب به راحتی انجام می شود پس از استریل کردن پوست ناحیه پشت سر و علامت گذاری محل دقیق اعصاب اکسی پیتال در هر طرف سر دو نقطه علامت گذاری می شود و در مجموع چهار تزریق کوچک در پس سر انجام می شود که با این تزریقات ، بیمار احساس می کند سردرد به کلی برطرف شده یا اینکه بسیار کم شده است.

داروی تزریق شده دارای اثر بسیار سریع است که همانطور که اشاره شد پس از تزریق به سرعت عمل می کند
لازم به یادآوری است بعد از تزریق ، فرد قادر خواهد بود به کارهای روزمره خود برسد و سرکار برود و فعالیتهای عادی خود را داشته باشد.
داروهایی که برای درمان یا پیشگیری از میگرن بکار می روند بالطبع دارای عوارض هستند و بدن نسبت به بسیار از داروها از جمله مسکن ها مقاومت پیدا می کند و مجبور به افزایش دوز و مقدار دارو هستیم که با این کار عوارض کلیوی ، کبدی و… به وجود می آید.
لذا منطقی است که بلوک اعصاب اکسی پیتال نیز در مراحل درمانی به عنوان یک انتخاب در نظر گرفته شود.
اکنون با توجه به پیشرفت های علمی و پزشکی در کشور می توان میگرن را به راحتی تشخیص داد و روش های درمانی برای مبتلایان به آن تجویز کرد.
روش استفاده از بلوک های عصبی برای کنترل میگرن در کشور ما موضوع ناشناخته و یا کمتر شناخته شده ای است که لازم است در این زمینه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.
تزریق بلوک های عصبی در مسیر عصب هایی که به وجود آورنده سردردهای میگرنی هستند، سبب می شود بیمار از مصرف مداوم داروها رهایی یابد.

درد عصب سیاتیک یا درد سیاتیک

درد عصب سیاتیک یا درد سیاتیک کمر اغلب اشاره به کمر دردی دارد که معمولاً به صورت تیر کشیدن در ناحیه کمر، ران ها، پشت و پایین پا احساس می شود.
معمولاً درد سیاتیک پا فقط یک طرف بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
در این حالت درد می تواند به صورت ناگهانی ایجاد شده یا به تدریج و با گذشت زمان افزایش پیدا کند. کمر درد مکانیکال نیز ازجمله مهم‌ترین علل کمردرد محسوب می‌شود. یعنی کمردردهایی که با فعالیت تشدید می‌شود و با استراحت بهتر می‌شود که عموماً  ۸۵ % علت کمردردها را شامل می‌باشد.
درد رگ سیاتیک می تواند بسیار شدید باشد. این درد ممکن است در زمان ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن نیز احساس شود.
خوشبختانه،درد سیاتیک معمولاً به خوبی به روش های غیر جراحی واکنش نشان داده و درمان می شود. در صورتی که این مشکل به موقع تشخیص داده شده و درمان شود، علائم بیماری معمولاً  پس از شروع درمان عصب سیاتیک از بین می رود. بنابراین توجه داشته باشید با وجود احتمال شدید بودن درد رگ سیاتیک، در اکثر موارد این مشکل با استفاده از روش های درمانی محافظه کارانه در طول چند هفته درمان خواهد شد.
رفع درد ستون فقرات-زانو درد- درد لگن -درمان درد ناشی از تنگی کانال نخاع-درد های آرتروزی- درد سیاتیک و دیسک- بدون جراحی باز بدون بخیه

چرا بروی سمت راست بدن نخوابیم؟

دفع سموم بدن
خوابیدن به سمت چپ خود این اجازه را می‌دهد تا مایع لنفاوی بدن بهتر فیلتر شود . خوابیدن به سمت چپ می تواند به روند دفع مواد زائد بدن از مغز کمک کند. در مقابل، خوابیدن به سمت راست می‌تواند بهره وری از سیستم لنفاوی را کاهش دهد.
هبود هضم غذا
خوابیدن به سمت چپ اجازه می‌دهد تا پس‌ماندهای مواد غذایی به راحتی از روده بزرگ به کولون نزولی حرکت کنند . خوابیدن به سمت چپ نیز اجازه می‌دهد تا معده و لوزالمعده به طور طبیعی به هم بچسبند (معده ما در سمت چپ بدن قرار می‌گیرد) و ترشح آنزیم‌های پانکراس و دیگر فرایندهای گوارشی ادامه یابد.
کمک به قلب
خوابیدن به سمت چپ  به کاهش برخی از فشارها از روی قلب کمک کند و گرانش نیز می تواند جداسازی غدد لنفاوی و حرکت خون به سمت آئورت و یا به سمت خروج از قلب را تسهیل کند.
کاهش سوزش‌های معده
دراز کشیدن به سمت چپ می‌تواند به کاهش علائم بازگشت اسید کمک کند و دلیل این امر، قرارگرفتن معده ما در سمت چپ بدن است. در مقابل، دراز کشیدن به سمت راست می‌تواند این علائم را تشدید کند. اگر شما در حال مبارزه با سوزش معده بعد از غذا هستید سعی کنید ۱۰ دقیقه دراز کشیدن روی سمت چپ بدن خود را امتحان کنید.
تسکین کمردرد
افرادی که از درد مزمن در ناحیه کمر رنج می‌برند ممکن است با تعویض حالت خوابیدن به طرف چپ، از مزایای زیادی بهره‌مند شوند. دلیل این امر آن است که خوابیدن به پهلو می‌تواند فشار روی ستون فقرات را کاهش دهد.